מאורגנים לקהל הרחב

אין לנו ספק כי לנוסעים רבים יש שאלות רבות בכל הנושאים הקשורים לטיולם או לחופשתם, ריכזנו כאן שאלות רבות בהן נתקלנו במהלך השנים ואם החמצנו שאלה אין ספק שמלווה הקבוצה יוכל לענות עליה במפגש הקבוצה (בטיולים המאורגנים) ובכל מקרה צוות מגה תיירות עומד לרשותכם בכל שאלה.

היכן ניתן להירשם לטיול
ניתן להירשם בכל משרד נסיעות, או במרכז המידע והמכירות של מגה או באמצעות האתר כמובן.

איך ניתן לשלם לטיול?  
אפשר לשלם בכרטיס אשראי ב-4 תשלומים ללא ריבית או עד 18 בקרדיט, כמו כן ניתן לשלם בהעברה בנקאית ולהציג אסמכתא על אישור התשלום.

מהו שער הדולר לחישוב?
המחירים הנקובים במטבע זר יחושבו לפי שער המחאות גבוה ביום החיוב וללא ריבית והצמדה. במידה הנוסע בוחר לשלם בתשלומים החברה רשאית לגבות ריבית בגין התשלומים הנוספים.

האם יש הנחה ללקוח חוזר?
 לקוח חוזר מקבל הנחה כמפורט בחוברת הטיולים ובאתר בכפוף לתרומה שסכומה נקבע על ידי החברה לעמותה עפ"י בחירת החברה, תוך הצגת אסמכתא על תרומתו. הנחה זו אינה מותנית במועד הרשמתו. ומוגבלת לנסיעה חוזרת ב-5 שנים אחרונות בלבד.

האם יש הנחות לארגונים ומועדוני לקוחות ?  
 אנו משתפים פעולה עם ארגוני עובדים ומועדוני לקוחות רבים אשר חבריהם זכאים להטבה בעת תשלום בכרטיס האשראי של הארגון. לעתים ההטבה גורפת על כל מוצרי מגה תיירות  ולעיתים רק על מוצרים מיוחדים לחברי ארגון מסוים. יש לבדוק לפני ההרשמה מהן ההטבות באם קיימות.

לשם מה נועד מפגש הקבוצה?
מפגש הקבוצה חשוב מאוד. הוא נועד להיכרות הראשונית בין חברי הקבוצה לבין עצמם ולמדריך. לקבלת פרטים טכניים על ההכנות לטיול ועל הטיול עצמו ומשמש גם לתיאום ציפיות לפני הטיול. לעיתים המפגש מתקיים עם נציג החברה ולא עם המדריך .

מתי יהיה מפגש קבוצה?
מועד מפגש הקבוצה יפורסם כחודש לפני הטיול באתר החברה המפגש ייערך כשבוע עד שבועיים לפני הטיול. וברוח התקופה יתבצע  בזום . מלווה הקבוצה ישלח לפני המפגש את החיבור ( לינק)  לזום.

האם ניתן לבחור טיול לפי מדריך?
שיבוץ מדריכים נעשה מוקדם ככל האפשר אולם ייתכנו שינויים בשיבוץ  מסיבות שונות כך  שלא ניתן להתחייב על מדריך כזה או אחר מראש.

האם יהיה זמן חופשי לקניות?
 בטיול מאורגן יש גם זמן חופשי לאוכל ולקניות בהתאם לתכנית הטיול, המדריך יעדכן מידי יום מהו לוח  הזמנים המתוכנן.

האם ניתן לעזוב את הקבוצה במהלך היום? (למשל למפגש עם קרובים בחו"ל). 
ניתן לעזוב את הקבוצה למספר שעות. יש  ליידע את המדריך  ולוודא שיש לנוסע את פרטי המלון ומספר הטלפון של המדריך.



 מהי רמת הבטיחות בטיול?
המלווה מכיר את פרטי נציגויות ישראל בכל מקום ופועל על פי הנחיות הבטיחות שהוא מקבל מהחברה. במפגש הקבוצה מועברים למטיילים הנחיות בסיסיות לגבי בטיחות וביטחון במהלך הטיול.

איזה מסמכים צריך לקחת לטיול מאורגן?
המסמכים הנדרשים הם- כרטיס טיסה אלקטרוני, דרכון בתוקף ל-6 חודשים מיום יציאת הטיול, אשרות כניסה (במידה וצריך.) ביטוח רפואי ומטען, מרשמי תרופות באנגלית וטופס קטין במידת הצורך. בנוסף נדרשים מסמכים והצהרות הקשורות למגפת הקורונה . אלו משתנים לפרקים ויעודכנו ע"י מלווה הקבוצה במהלך מפגש הקבוצה

האם ניתן להנפיק דרכון בשדה התעופה?
ניתן להנפיק דרכון זמני בשדה התעופה שתקף לשנה. יש לקחת בחשבון שהעלות גבוהה מהנפקת דרכון רגיל ויש להנפיק דרכון קבוע כשחוזרים לארץ.

לאיזה מסלולים צריך אשרות כניסה?  
פירוט אשרות הכניסה הנדרשות מופיע בכל מסלול. הסדרת האשרות באחריות של הנוסעים בלבד ובסיוע סוכן הנסיעות שלהם, או מרכז המידע והמכירות של מגה במידה ונרשמו ישירות במגה.

האם מגה מנפיקה אשרות כניסה?
החברה לא מנפיקה אשרות כניסה. מגה מסייעת בתהליך מילוי הטפסים הרלוונטיים וקביעת תור בשגרירות בטיולי ארה"ב כנגד תשלום של דמי טיפול עפ"י מחירון התאחדות סוכני הנסיעות, וזאת לנוסעים הנרשמים במרכז המידע. נוסעים הנרשמים במשרדי הנסיעות יקבלו את הסיוע מסוכן הנסיעות שלהם.

האם מחיר הטיול כולל ביטוח?
מחיר הטיול לא כולל ביטוח. חובה על הנוסעים לרכוש ביטוח מטען וביטוח רפואי לפני צאתם מהארץ ולבדוק היטב את מגבלות הפוליסה והתאמתה לצרכיהם. הביטוח חייב להיות מיום ההמראה ועד יום הנחיתה בארץ גם אם הוא בבוקר שלמחרת סיום הטיול.

האם יש המלצה על חברת ביטוח בנושא ביטוח לחו"ל?
איננו ממליצים על חברה מסוימת. רק על כך שחובה לעשות ביטוח . כל נוסע/ת צריך לבטח את עצמו על פי צרכיו האישיים, גילו ומצבו הרפואי. ביטוח ניתן לעשות דרך חברת ביטוח, קופת חולים או פספורט כארד וכו'. מומלץ לבדוק אם יש אפשרות לכלול בפוליסה אפשרות לביטול מכל סיבה שהיא , ואם יש צורך בתוספת לביטוח אתגרי.

האם צריך ביטוח אתגרי לטיולים?
בטיולים בהם מופיע בתכנית הטיול פעילות אתגרית כמו ראפטינג, מגלשה אלפינית, פארק חבלים וכו' יש לבדוק עם חברת הביטוח אם יש צורך בתוספת כיסוי או שהפעילות כלולה בפוליסה הבסיסית.

למה צריך מרשמי תרופות באנגלית?
 מדובר על אנשים שנוטלים תרופות באופן קבוע בלבד שיוכלו לקנות את התרופה בבתי מרקחת במידת הצורך. מאחר ושם של תרופה בחו"ל יכול להיות שונה, מומלץ להביא תרופות מהארץ שתספקנה לכל הטיול.

איזה ניירת/מידע מקבלים מהחברה לפני היציאה לטיול?
כשבוע לפני מועד היציאה של הטיול תמצאו כרטיסי טיסה לכל נוסע, רשימת בתי מלון, דף סיורי בחירה, צרור עצות, כללי התנהגות, טופס קטין ופרטי המדריך. נא בדקו היטב ששם הנוסע בכרטיס הטיסה זהה במדוייק לשם המופיע בדרכון.

למה צריך טופס קטין?
מבוגר שמלווה ילד שאינו שלו, לרבות קרובי משפחה (סבא, סבתא שנוסעים עם נכד/ה) חייב להצטייד במסמך בשפה האנגלית על פיו ההורים מאשרים את הנסיעה של ילדם עם המבוגר האחראי מטעמם ולצרף צילום דרכונם. המבוגר המלווה חייב להיות מעל גיל 18.

כמה מזוודות ניתן לקחת לטיול?
ניתן לקחת מזוודה אחת לכל נוסע עד 23 ק"ג ותיק עלייה למטוס לכל נוסע עד 8 ק"ג. חריגה ממשקל זה עלולה לגרור עלות נוספת של חברת התעופה. העלות שונה בין חברות התעופה אולם היא בהחלט משמעותית.

האם ניתן לקחת מזוודה אחת ל-2 אנשים?
 ניתן לקחת מזוודה אחת לנוסע,  במידה ולוקחים מזוודה אחת ל-2 נוסעים יש לקחת בחשבון שמשקל המזוודה לא חורג ממשקל המזוודה המותר לאדם אחד בלבד. (קרי 23 ק"ג).

האם יש המלצה למזוודה מסויימת?
אנו ממליצים על מזוודה קשיחה שלא תינזק בקלות ומזוודה על גלגלים שלא יהיה קשה להתנייד אתה בבתי המלון מאחר ואין סבלות בבתי המלון.

מה גודל המזוודות המותר?
 גודל מזוודות משתנה בהתאם להנחיות של חברת התעופה,  ניתן למצוא פרטים באתר של חברת התעופה הרלוונטית. בכל מקרה מדובר על גודל סטנדרטי על מנת שלא יגבו ממכם עלות נוספת ובעיקר ההקפדה היא על המשקל של המזוודות.

מהן ההנחיות לגבי תיק היד???
יש להקפיד מאד על גודלו ומשקלו של  תיק היד שמעלים למטוס. חברות תעופה רבות מאלצות נוסעים לשלוח את תיק היד לבטן המטוס אם הוא גדול מדי או אם משקלו עולה על 8 ק"ג . (בד"כ). ואף תגבינה תשלום עבור חריגה מגודלו או ממשקלו של  תיק היד .

האם ניתן לנעול מזוודות?
ניתן כמובן לנעול את  המזוודות לכל אורך הטיול. בשדות תעופה לפעמים יבקשו להשאיר את המזוודה לא נעולה או לדעת את הקוד מסיבות של ביטחון. 

מה קורה אם מזוודה ניזוקה בטיסה או לא מגיעה?
 חלק מתפקידו של המדריך זה לעזור ולתדרך במקרים אלה. המדריך יעזור ללקוח לפנות לחברת התעופה לדווח על הנזק או האובדן ולהשיג את כל המסמכים הרלוונטיים ואף יטפל טלפונית במהלך הנסיעה מול חברת התעופה עד לקבלת המזוודה.

האם לקחת לטיול בגדים קצרים או ארוכים?
 מזג האוויר משתנה בהתאם ליעד ולתקופה. מומלץ לקחת בגדים נוחים, קצרים וארוכים לכל תרחיש.
פרטים נוספים יינתנו במפגש הקבוצה. מומלץ לערבב בגדים שונים של בני המשפחה בין המזוודות.

מה מומלץ לקחת בתיק היד?
 מומלץ להביא (על פי היעד כמובן) מטרייה מתקפלת, נעלי הליכה נוחות ומעיל גשם קל. נשנושים ושתייה לטיסה.

כמה כסף לקחת לטיול מאורגן?
התקציב המומלץ ע"י מגה הוא 50 יורו ליום לאדם (בממוצע) סכום זה כולל את סיורי הבחירה ,הארוחות הנוספות. רכישת מזכרות פעוטות וגם קפה ועוגה כשמתחשק. 
תקציב זה אינו כולל קניות גדולות שתהיינה בהתאם לרצון וליכולת של כל נוסע. 

 

איזה מטבע יש לקחת לטיול?  
מומלץ לקחת מטבע מקומי עפ"י המסלול, ברוב טיולי אירופה משתמשים ביורו, בארה"ב בדולר וכו', מידע נוסף יתקבל במסגרת מפגש הקבוצה.

האם ניתן לשלם בכרטיסי אשראי בחו"ל?
 ברוב המקומות המסודרים ניתן לשלם בכרטיס אשראי. יש לבדוק שהכרטיס בינלאומי וחובה לדעת את הקוד הסודי. יש מקומות שלא מקבלים אמריקן אקספרס או דיינרס. בכל מקרה לא להסתמך רק על אשראי.

איפה מומלץ לשמור כסף ודרכון במהלך הטיול?
אנחנו ממליצים לשמור את הכסף והדרכון בחגורת כסף מוסתרת, או בכיס פנימי וגם ולהשתמש בכספת בבית המלון. 

האם לפרוט כסף בארץ או בחו"ל?  
אנו משאירים זאת לשיקולו של כל נוסע כמובן, אולם אנו ממליצים להצטייד בכסף מזומן מראש על מנת להיות ערוכים.
במהלך הטיול ניתן לפרוט כסף במקומות המיועדים לכך בהתאם לאפשרויות במסלול. המלווה עומד לרשותכם במידע.  זכרו  כי על החלפת כספים בשדות תעופה , בנקים או חנויות CHANGE נגבית עמלה . 

 

מה המחירים של הסיורים בתשלום?
סיורי הבחירה ומחיריהם מפורסמים באתר , יוזכרו על ידי המלווה במפגש הקבוצה  וגם יישלחו באופן מסודר לנוסעים במסגרת החומר לטיול. מחירי הסיורים כוללים דמי כניסה, תחבורה, אגרות חניה וכניסה לעיר (במידה שיש) 

האם חייבים להצטרף לסיור בתשלום?
סיור בחירה כשמו כן הוא . נוסע יכול להחליט אם להצטרף לחלקם, לכולם או לא להצטרף בכלל. יש לקחת בחשבון שסיורי הבחירה מותנים בכמות משתתפים ולפעמים תלויים בהזמנה מראש. (הצגות ומופעים למשל.)
המלון כאשר נמצאים מספר ימים באותה עיר. (לזכור לקחת אותם במעבר לבית מלון אחר)

 

האם צריך לשלם טיפים?
הטיפים לנותני השירותים בחו"ל כלולים מראש במחיר הטיול, לרבות לנותני השירותים בבתי המלון, מסעדות ונהג האוטובוס. מלבד סבלים באירופה. סכום זה אינו כולל טיפ למדריך שניתן ע"י הקבוצה עפ"י שיקול דעתה. הסכום המקובל הוא 4 אירו לאדם ליום או שווה ערך במטבע אחר.

האם מוגשות ארוחות בטיסה?
 קיום ואופי הארוחות בטיסות נקבע ע"י חברת התעופה. בטיסות שכר לא מוגשות ארוחות. בטיסות סדירות ניתן להזמין ארוחה מיוחדת כגון: ארוחה צמחונית, ארוחת ילדים, ללא גלוטן וכו'. יש לקחת בחשבון שבטיסות רבות מוגש כריך בלבד.

האם הטיולים כוללים אוכל?
הטיולים כוללים ארוחות בוקר בבתי המלון ובחלק מהם ארוחות חמות נוספות. סוגי הארוחות ומספרם מופיע בבירור בכל מסלול.

מה כוללת ארוחת הבוקר?
 הארוחות משביעות ועל בסיס מזנון חופשי. תפריט ארוחת הבוקר מתואם עמנו  מראש וכולל שתיה חמה, שתייה קרה, מיני לחמניות, לחם, חמאה ,מגוון גבינות צהובות או לבנות, ממרחים שונים , דגנים , ביצים לעיתים רק קשות ולעיתים גם אפשרות לחביתות או מקושקשת,  עגבניות ומלפפונים. יש שוני בין בתי המלון השונים ברמת הארוחות.

איפה אוכלים ארוחות צהריים וערב?
המלווה יעצור במהלך היום ולפני החזרה לבית המלון להפסקות מסודרות בהתאם לאפשרויות שנמצאות במסלול ויאפשר לנוסעים לרכוש מזון בסופרמרקט או במסעדות (מזנון מהיר או רגילות) כך שכל נוסע יוכל לאכול על פי כיסו וטעמו..

האם יש פתרונות לחולי צליאק?
יש לעדכן אותנו במועד ההזמנה. אנו נעדכן מראש את בתי המלון אולם זה יהיה בגדר בקשה בלבד. המלווה ינסה לעזור עד כמה שניתן בהתאם לאפשרויות במסלול, בכל מקרה לנוסעים בעלי רגישות מכל סוג שהוא לאוכל מומלץ להיערך מראש ולהביא מוצרים מהארץ.

האם יש פתרונות לצמחוניים?
יש לעדכן אותנו במועד ההזמנה. ניתן להזמין מנה צמחונית בטיסות סדירות, במידה ויש ארוחות נוספות חמות כלולות במחיר ניתן לבקש ארוחה צמחונית ואנו נדאג לכך. מעבר לכך המלווה יסייע עד כמה שניתן בהתאם לאפשרויות במסלול.

האם האוכל בטיול כשר?
בטיול מאורגן האוכל אינו כשר מלבד בטיולי מסורת. המלווה בקי גם בנושא מסעדות וסופרמרקטים כשרים ויעמוד לרשות מטיילים המעוניינים בכך במידע במסגרת האפשרויות כמובן. לנוסעים דתיים מומלץ להצטרף לטיולי שומרי מסורת במידה וקיימים לאותו יעד.

האם יש פתרון לשומרי מסורת בטיול שאינו לשומרי מסורת?
גם לטיולים  "רגילים" מצטרפים נוסעים שומרי מסורת ומלווי הקבוצות שלנו יודעים לכוון אותם למסעדות כשרות או סופרמרקטים כשרים (על פי המסלול והמצאי כמובן). יש לשים לב בטיולים הארוכים יותר שאין מעבר מעיר לעיר בשבת.

האם שעת טיסה יכולה להשתנות?
מרבית הטיסות ממריאות בזמן, יחד עם זאת חשוב להתעדכן לפני הגעה לשדה בלוח הזמנים של הטיסה ולבדוק שאין שינוי באתר שדה התעופה. לינק לאתר רשות שדות התעופה נמצא בתחתית עמוד הבית.

מתי אקבל את כרטיסי הטיסה?
 כל הניירת לטיול לרבות כרטיסי הטיסה תישלח ללקוח במייל מסודר כשבוע עד חמישה ימים לפני הטיול ממגה תיירות או מסוכן הנסיעות שדרכו הוא נרשם.

מה צריך לבדוק בכרטיס הטיסה?
חובה לבדוק אם השם בכרטיס הטיסה זהה לשם כפי שהוא מופיע בדרכון מיד עם קבלת הכרטיס. שינוי שם לאחר כרטוס כרוך בתשלום דמי שינוי לפי נהלי חברת התעופה. לכן חובה  להקפיד בעת ההרשמה על איות נכון. 
בנוסף יש לבדוק את פרטי הטיסה ושעת ההמראה על מנת לדעת מתי להתייצב בשדה התעופה.

 

האם צריך לעשות צ'ק אין מראש?
 אין חובה לעשות צ'ק אין מראש וניתן לעשות צ'ק אין בדלפקים בשדה התעופה. מי שמעוניין יכול לעשות מראש יכול לעשות זאת 24 שעות לפני הטיסה דרך אתר של חברת התעופה במידה ואפשרי. צק אין והושבה מראש ייפתרו ברוב המקרים את בעיית הישיבה יחד במהלך הטיסה.

האם מגה עושה את ההושבה?
 ההושבה בטיסות רבות אפשרית אך ורק כנגד תשלום נוסף לחברת התעופה.  במקרים כאלו כל נוסע יבצע את ההושבה לעצמו. בטיסות שקיימת אפשרות הושבה מראש ללא תשלום נוסף תבוצע הושבה ע"י החברה בבלוק קבוצתי ללא התייחסות למקום ספציפי לנוסע בתוך הבלוק הקבוצתי.

האם אפשר לבחור מקום במטוס?
כאשר הנוסע מבצע את ההושבה לעצמו הוא בוחר את מקומו בטיסה על פי מצאי המקומות הקיים והפנוי.
 כאשר ההושבה היא בבלוק קבוצתי המוקצה ע"י חברת התעופה על פי שיקוליה לא ניתן להזמין מקום ספציפי. מלווה הקבוצה עומד לרשות הקבוצה בזמן הצ'ק אין וינסה לסייע במידת האפשר.

איפה נפגשים בשדה התעופה?
בטיסות סדירות מפגש בשדה התעופה ייערך בטרמינל 3 , קומה 3, שער 32 בדלפק הקבוצות. כ- 3 שעות לפני מועד הטיסה. בכל מקרה חייב הנוסע להירשם עם הגעתו  אצל המדריך לפני שהוא מתחיל את תהליך הצק אין בשדה . במידה והטיסה יוצאת מטרמינל 1 ייקבע מועד ומקום מפגש עם מלווה הקבוצה.

מה מומלץ להעלות למטוס?
לכל נוסע מותר להעלות למטוס תיק יד שגודלו ומשקלו מוגבלים (בד"כ עד 8 ק"ג לנוסע). מומלץ לעלות דברים שינעימו את הטיסה כמו ספרים, טלפון, תשחצים וכו'. ניתן לעלות תרופות אישיות, אוכל ומוצרים שנקנו בדיוטי פרי. במידה ויש ילדים בנסיעה גם נשנושים לילדים.

מה אסור לעלות למטוס?
אסור לעלות למטוס חפצים חדים, או בקבוקים המכילים נוזלים (שתייה, בשמים וכו). בשדות תעופה שונים ההגבלות שונות והמלווה יעדכן בעת הצורך.

מהי רמת בתי המלון?
בתי המלון בדרגת תיירות טובה ו/או ראשונה בכל המסלולים. בפארקים הלאומיים בארה"ב ובאפריקה הלינה גם באכסניות או בלודג'ים.

האם בתי המלון נמצאים במרכז?
 בתי המלון בטיולים מאורגנים חלקם במרכזי הערים וחלקם מחוץ לערים בהתאם למסלול. רשימת בתי מלון וכתובתם תימסר למטיילים לפני מועד היציאה.

האם בתי המלון ממוזגים?
בתי המלון ממוזגים. יש בתי מלון בהם המיזוג הוא מרכזי. מועד הפעלת המזגנים בכל מדינה עפ"י החלטת בתי המלון. (בעיקר בעונות המעבר)

האם יש ערכות קפה ומיניבר בחדרים?
  איננו מתחייבים מראש שכן אבזור החדר תלוי בבית המלון . בבתי מלון רבים יש גם מיניבר (יהיה ריק בד"כ) וערכת קפה.

האם יש וויפי במלון?
 בבתי המלון יש רשת אינטרנט אלחוטית לרוב בחינם. יש בתי מלון שגובים כסף עבור שירות זה. המדריך יעדכן בהגעה לבתי המלון.

האם אפשר לעשן במלון?
 לא ניתן לעשן או לבשל בחדרים בשום מקרה. בתי המלון נוהגים לקנוס מטיילים שמעשנים בחדרים בקנסות גבוהים מאד. לתשומת ליבכם.

האם כל השירותים במלון כלולים במחיר הטיול?
לא. בתי מלון נותנים שירותים נוספים בתשלום כגון: סבלות, שירות חדרים, מסעדה או בר, מיניבר, הזמנת תוכן בתשלום בטלוויזיה, טיפולי ספא וכדומה. הנוסע ישלם על כך ישירות לבית המלון לפני העזיבה..

מה גודל החדרים?
גודל החדרים שונה ממלון למלון. החדרים מיועדים ל-עד ארבעה נוסעים. על פי ההזמנה מראש.
 במידה והוזמנו 3 מבוגרים בחדר תיתכן צפיפות. אם כי צריך לזכור שהזמן שבו נמצאים בחדר קצר ביותר ומיועד בעיקר לשינה .

 

כמה מיטות יש בחדר?
בחדר זוגי מיטה זוגית או 2 מיטות נפרדות, בחדר לשלושה תוספת של ספה נפתחת או מיטה נוספת, ובחדר לארבעה 2 מיטות זוגיות או חדר זוגי שאליו תוכנסנה מיטות מתקפלות או מיטה נפתחת זוגית.

האם ניתן לקבל חדרים צמודים למשפחות שנוסעות יחד?
בקשה לחדרים צמודים תהיה בגדר בקשה בלבד במועד ההזמנה . ולא נוכל להתחייב על כך. שכן קבלת החדרים תלויה במצאי החדרים הפנויים בבית המלון ביום ההגעה של הקבוצה. בכל מקרה אנו משתדלים שיהיו חדרים צמודים או קרובים עד כמה שניתן.

האם שקע החשמל במלון זהה לארץ?
 בטיולים לאירופה רוב השקעים דומים לארץ מלבד באנגליה בארה"ב ודרום אפריקה שצריך להשתמש במתאם. בכל מקרה מומלץ להביא מטען אוניברסלי , ובמידת הצורך יסייע המלווה במציאת מתאם .

האם האוטובוס ממוזג?
האוטובוסים הינם אוטובוסי תיירים נוחים, מרווחים וממוזגים למעט באנגליה שם האוטובוסים מאווררים.

האם יש ווי פי באוטובוס?
אין באוטובוס רשת אלחוטית.

האם יש שקעי חשמל באוטובוס?
 ברוב האוטובוסים יש עמדת הטענה מרוכזת או עמדות אישיות ליד כל מושב להטענת טלפון סלולרי.

האם יש נסיעות ארוכות?
בטיול מאורגן הנסיעות הן סבירות ובהתאם ליעד ולמסלול הטיול. בנסיעות ארוכות יותר תהיינה עצירות מסודרות לשירותים, אוכל והתרעננות והמדריך ינעים את זמנכם בהפעלת המשתתפים, בסרטים, מוזיקה, חידונים והפעלות.

האם האוטובוס צמוד לקבוצה?
לרשות הקבוצה יעמוד אוטובוס עם נהג לביצוע תכנית הסיורים והטיולים כפי שמפורט במסלול. על הנהג מוטלות מגבלות של שעות נהיגה ומנוחה על פי הוראות החוק בכל יעד והטיול מתוכנן בהתאם לכך.

מה הכללים באוטובוס?
חובה להישמע להוראות הנהג ולהקפיד על הנחיות הבטיחות לרבות חגירת חגורות בטיחות. אין להסתובב באוטובוס בזמן הנהיגה. יש לשמור על ניקיונו של האוטובוס ולזכור לא להשאיר בו חפצים בכלל וחפצי ערך בפרט. ככלל לא נהוג לאכול באוטובוס.

האם תחבורה ציבורית כלולה במחיר הטיול? 
במידה והקבוצה תיסע בתחבורה ציבורית יהיה הדבר כרוך בתוספת תשלום ע"י כל נוסע. אלא אם צוין אחרת.

האם האוכל בטיול כשר?
הארוחות המסופקות על ידי החברה בטיולי מסורת הן כמובן ארוחות כשרות.
בנוסף, המלווה בקי גם בנושא מסעדות וסופרמרקטים כשרים ויעמוד לרשות המטיילים במידע.

מה סוג הכשרות בטיולי מסורת?
 בטיולי מסורת הכשרות היא מקומית, ארוחות בוקר מוגשת ממצרכים מותרים ומוגשים בכלים חד פעמיים. במהלך הטיול יינתנו פתרונות כשרים ע"י המדריך בהתאם לאפשרויות במסלול לארוחות שאינן כלולות מראש במחיר (מסעדות כשרות מקומיות ו/או סופר כשר). הכלל המנחה הוא שלא נשארים רעבים ויש פתרון שאנו יודעים אותו מראש.

איפה אוכלים את ארוחות השבת?
 סעודת שבת, סעודת ליל שבת וארוחות נוספות תוגשנה במסעדה כשרה שנקבעה מראש ע"י החברה.

כיצד מתנהלים בבית המלון בשבת בטיול מסורת?
לטיולי מסורת אנו מזמינים עבור הקבוצות את הקומות הנמוכות , משתדלים למצוא בתי מלון בהם ישנם מפתחות שבת. (קשה יותר ויותר עם הזמן) עם זאת, לא בכל מקום ישנם בתי מלון עם מפתחות מכניים. בכל מקרה מדריך הקבוצה יעזור למצוא את הפתרון הטוב ביותר.
מלווה הקבוצה יעמוד לרשות המטיילים בכל הקשור לרכישת מזון כשר לרבות מסעדות וסופרמרקטים כשרים לכל אורך הטיול .

 

האם יהיה מניין בטיול מסורת?
בטיולי מסורת לא ניתן להתחייב לקיומו של מניין מתוך חברי הקבוצה במהלך השבוע. בימי שבת המלון נמצא בקרבת בית כנסת  שבו מתקיימות תפילות בששי בערב ובמהלך השבת.

האם ישנם אתרים יהודים בטיול?
כן. שילבנו בטיולים גם ביקורים באתרי מורשת יהודיים , כמובן מבלי לפגוע או לקצר בביקורים התיירותיים הקלאסיים בכל עיר. אנו מאמינים כי החלק היהודי הוא מרכיב חשוב בכל מסגרת בה אנו מטיילים. לא רק בטיולי מסורת.

האם צריך לקחת טלפון לטיול?
אנחנו ממליצים לכל משפחה לקחת לפחות טלפון אחד על מנת שיוכלו לתקשר בטיול ולהיות זמינים לכל מקרה. קשר עם המדריך ועם הקרובים בארץ.

איך אפשר להתקשר מחו"ל?
 אפשר להתקשר לארץ עם כרטיס חיוג שמותאם ליעד, רכישת סים זר בארץ או בחו"ל, טלפון סלולרי עם חבילת שיחות וגלישה, להתקשר מבית המלון או לעשות שיחה קולית ווידאו בוואטסאפ דרך רשת אלחוטית.

האם אפשר להסתמך רק על רשת אלחוטית?
זה לשיקול הנוסע בלבד, לא בכל המקומות בהם אנחנו מבקרים יש רשת אלחוטית ועל מנת להיות זמינים צריך להיערך מראש עם חבילת תקשורת מסודרת.

האם יש המלצה על חברת טלפונים?
אין המלצה מיוחדת. כל אחד יעשה בדיקה לפי צרכיו האישיים. יש חברות רבות שנותנות פתרונות וחבילות תקשורת לנוסעים לחו"ל. מומלץ לסגור זאת מראש מהארץ על מנת שלא תהיינה הפתעות בחו"ל.

האם צריך קידומת מיוחדת על מנת להתקשר?  
קידומת חיוג לארץ היא +972 ואת המספר בלי 0. יש לבדוק מול חברות התקשורת איך מתפעלים את השיחה. כל חברה והדרך שלה. יש לקחת מראש טלפון חירום של חברת הטלפונים ממנה רכשת חבילה או סים זר במידה ולא ניתן לתפעל את המכשיר.

מהם תנאי הביטול? 
דמי הביטול כפופים להוראות חוק הגנת הצרכן. ניתן לבטל הזמנה בכתב תוך 14 יום מיום ההזמנה ולא פחות משבעה ימי עסקים לפני הטיול ב100 ₪ לאדם, אח"כ בהתאם לתנאי הביטול של ההזמנה המופיעים באתר ו/או בחוברת הטיולים. קרא בסעיף 12 על "נסיעה בטוחה" של מגה תיירות בכל הנוגע לדמי ביטול בתקופת הקורונה

מתי הטיול מובטח?  
הטיול מובטח ברגע שיש מינימום משתתפים לטיול. על פי החלטת החברה. במידה והטיול מובטח תקבלו אישור במועד הרישום. במידה ולא החברה תעדכן כחודש מראש את הנוסעים אם הטיול אינו מתקיים.

מה קורה אם הלקוח מבטל טיול?
 במידה והנוסע מבטל טיול מיוזמתו הוא כפוף לתנאי הביטול של ההזמנה בכפוף לחוק הגנת הצרכן. יחד עם זאת אנחנו ממליצים לעשות ביטוח ביטול לטיול מיום ההרשמה על מנת למזער נזקים. ביטול טיול עקב קורונה- קראו את סעיף 12 "מגה תיירות-נוסעים בטוח"

מה קורה אם הטיול מבוטל על ידי החברה? 
במידה והטיול מתבטל ע"י החברה , החברה תציע לנוסע טיול חלופי. 
במידה והלקוח לא מעוניין הוא יקבל את כל כספו בחזרה.
 

תקנות והנחיות לגבי נגיף הקורונה שונות ממדינה למדינה ומשתנות בתוך כל מדינה על פי מצב התחלואה באותה מדינה. משרד הבריאות מפרסם באתר שלו את מצב המדינות (אדומות או ירוקות) ואת ההנחיות בנושא  בידוד ובדיקות ליוצאים ולחוזרים מכל מדינה. 
חשוב לדעת כי מגה מחויבת לנהל את הטיול על פי תקנות הקורונה בכל מדינה לטובת ולרווחת המטיילים.
בנוסף- הקורונה הפכפכה ומתעתעת וייתכנו אילוצים תוך כדי הטיול לרבות שינוי סדר הביקורים, משך הביקורים באתרים שונים ואף ויתור על אתרים שייסגרו עקב תקנות הקורונה. על כל נוסע לדעת זאת מראש ולקבל בהבנה שינויים אלו.
אנו נעדכן את הנוסעים במפגש הקבוצה לגבי ההנחיות שתהיינה תקפות במועד המפגש.
אנו מציינים כי זו חובתו המלאה של כל נוסע לבדוק את הנהלים, הטפסים הנדרשים והבדיקות שיש להצטייד בהן על פי הנחיות משרד הבריאות ויעד הנסיעה בסמוך למועד הנסיעה.
אנו ממליצים מאד שכל נוסע ירכוש ביטוח רפואי ומטען כולל כיסוי קורונה וביטול נסיעה עקב קורונה.

האם יש  צורך בבדיקת קורונה לפני הטיסה מהארץ ואם כן כמה זמן לפני הטיסה?
לנוסעים מחוסנים או מחלימים (עם תעודה מתאימה) יש פטור במדינות מסוימות מבדיקה לפני ההגעה אליהן.
מדינות אחרות דורשות בדיקת PCR (לא מהירה) גם ממחוסנים.
נוסעים לא מחוסנים חייבים בבדיקת PCR 72 שעות לפני הטיסה.
בחלק מהמדינות נדרשת בדיקה גם בנחיתה והמתנה לתוצאותיה בבית המלון ביום הראשון לטיול. 

האם יש צורך בבדיקת קורונה לפני הטיסה חזרה ארצה?
הנחיות משרד הבריאות בארץ מחייבות כל נוסע מחוסן ,מחלים או לא מחוסן להיבדק 72 שעות לפני חזרתו ארצה. 

איפה מבצעים בדיקת קורונה בחו"ל לפני החזרה ארצה? ומה עלותה ?
בטיולים מאורגנים אנו מתאמים עבור הנוסעים בדיקת קורונה קבוצתית .
עלות הבדיקה משתנה ממדינה למדינה ויש לקחת בחשבון בממוצע כ-60-70 אירו . המחירים משתנים מדי פעם ואנו עושים כל מאמץ למצוא ספק אמין במחירים סבירים. 
נוסע שנוסע באופן עצמאי -יבדוק בבית המלון בו הוא לן או במשרד התיירות המקומי את מקום הבדיקה ואת מחירה.
הבדיקות הפכו לחלק משגרת החיים ובד"כ אין בעיה למצוא מעבדה ביעדי התיירות הפופולריים.

האם יש מגבלות על התקהלות באתרים שבהם אנו מבקרים?
הנחיות של ריחוק חברתי שונות ממדינה למדינה וכאמור גם בתוך המדינה וזאת על פי מצב התחלואה. 
אנו ננהג על פי ההנחיות בכל מדינה שבה אנו מטיילים  ומלווה הקבוצה יעדכן תוך כדי הטיול.

האם יש הגבלה על מספר הנוסעים באוטובוס??
נכון להיום יש מגבלה על מספר הנוסעים באוטובוס . היא שונה ממדינה למדינה ועדיין לא ברורות המגבלות שתהיינה בתוקף במועד הנסיעה מתוך הבנה שיהיו מתחסנים/ מחלימים/ משפחות אורגניות וכו'. 
אנחנו נעמוד בכל מקרה בהנחיות שתהיינה תקפות במועד הנסיעה.

מהם סדרי הניקיון בבתי המלון??
בכל מדינה יש תו ניקיון שבו בתי המלון צריכים לעמוד. אנו מוודאים שבתי המלון שבהם לנות הקבוצות עומדות כמובן בדרישות באותה מדינה.

האם יש צורך בעטיית מסיכה באוטובוס??
הנחיות בדבר חובת עטיית מסיכה  שונות ממדינה למדינה ומשתנות לפרקים  גם בתוך המדינה וזאת על פי מצב התחלואה. אנו ננהג על פי ההנחיות בכל מדינה שבה אנו מטיילים .
במרבית המדינות יש כרגע חובת עטיית מסיכה בשטחים ציבוריים ובאוטובוס .
מומלץ לכל נוסע להביא עמו לפחות 2-3 מסיכות לכל יום טיול.

האם יש צורך בעטיית מסיכה באתרי הביקור ביעד הנסיעה??
הנחיות בדבר חובת עטיית מסיכה  שונות ממדינה למדינה ומשתנות לפרקים  גם בתוך המדינה וזאת על פי מצב התחלואה. אנו ננהג על פי ההנחיות בכל מדינה שבה אנו מטיילים . 
מומלץ לכל נוסע להביא עמו 2-3  מסיכות לכל יום טיול.

מהו הדרכון הבריאותי או הדרכון הירוק??
כרגע הדרכון הירוק אינו אלא שם להמון כוונות טובות של משרדי בריאות וממשלות בעולם שמעוניינות למצוא את הדרך לייצר קפסולות תיירותיות בין מדינות ולהתגבר על המכשול העיקרי שהוא בידוד בכניסה לכל ארץ.
אנו מקווים כי הדרכון הירוק יתמלא בתוכן ואכן יהיו הסכמים כאלה מוקדם ככל האפשר. נדע לעדכן את הנוסעים בכל התפתחות שתהיה בנושא זה. חלה התפתחות חיובית ב-1.7 לגבי מעברים בין מדינות באיחוד האירופי לנוסעים מחוסנים ואנו מקווים כי ייפתחו גבולות נוספים בהקדם.

האם יש הנחיות מיוחדות במעבר בין הארצות בנושא הקורונה??
כרגע יש מגבלות אולם אין ספק שהאינטרסים המשותפים של כל המדינות הם לפתוח את הגבולות למקסימום מדינות ותיירים תוך שמירה על בריאות המקומיים. התקדמות בכמות המתחסנים ויעילות החיסונים כנגד מוטציות שונות ישחררו את המגבלות הקיימות.  לקראת קיץ וחגים 2021 הרחבנו את מעגל טיולי הכוכב המבקרים במדינה אחת או מקסימום שתיים על מנת שלא להיות תלויים במגבלות של מעבר ממדינה למדינה.

"מגה תיירות- נוסעים בטוח " של מגה תיירות. (טיולים מאורגנים )
אנו ערים לחוסר הוודאות הקיים כיום לגבי נושא ההשתלטות על המגפה במדינות שונות,  רמת התחלואה, הנחיות בידוד, איסורי כניסה, הפסקת טיסות וסגירת השמיים ומה לא??
אנו ערים לשאלה שכל נוסע שואל את עצמו-
מהיקרה לי ולכספי במידה ויחולו מגבלות שלא מאפשרות את הנסיעה או מטילות מגבלות לא סבירות מבחינתי (כמו בידוד בבית או במלונית) בהלוך או בחזור . ומתי אקבל אם בכלל החזרים כספיים לאור מה שאני שומע על כספים שתקועים בחברות תעופה או אצל ספקים בחו"ל..
שאלות נכונות ומוצדקות  ואלו תשובותינו הברורות והפשוטות. ללא פלפולים ואותיות קטנות.
תכנית  "מגה תיירות  -נוסעים בטוח" 
התכנית ששומרת על כספך ומאפשרת לך להירשם לכל טיול של מגה תיירות ללא חשש.
נסיעה במגה תיירות היא מרשם בטוח לחוויה מרגשת ומרתקת אבל הפעם "מגה תיירות נוסעים בטוח" הוא גם שמו של שירות המאפשר לכל נוסע לשנות את מועד נסיעתו ללא דמי שינוי או לבטל את נסיעתו תמורת דמי ביטול של 150 ₪ בלבד עד 21 יום לפני יציאת הטיול זאת במידה ויחולו שינויים במדיניות לגבי מדינת הביקור מזו שהייתה נהוגה ביום ההרשמה.
ואלו השינויים שיזכו את הנוסע בהחזר כספי כמפורט-
1-מדינת היעד תהפוך למדינה אדומה  או תסגור את שעריה בפני ישראלים.
2-יידרש בידוד בהגעה למדינת היעד ע"י הרשויות המקומיות. (שאינו נדרש ביום ההרשמה)
3-יידרש בידוד בחזרה ארצה על פי הנחיית משרד הבריאות . (שאינו נדרש ביום ההרשמה)
4-שדה התעופה ייסגר לתנועה מכל סיבה שהיא
נוסע שיבחר לבטל את טיולו יקבל את ההחזר הכספי בתוך 15 יום מיום ההודעה בכתב למשרדנו על הביטול.

-ומה בטיול עצמו?
1-    מלווה הקבוצה יישא תעודת מתחסן
2-    בתי המלון בהם ילונו הקבוצות-מורשים לפעול על פי תקנות ותווי בריאות של מדינתם.
3-    מספר הנוסעים באוטובוס יעמוד בהנחיות מדינות היעד.
4-    נפעל על פי הנחיות בנוגע לריחוק חברתי ועטית מסיכות בכל מדינה על פי הנחיותיה.
5-    כל משתתפי הטיול יהיו חייבים להציג במועד הרשמתם תעודת מתחסן או מחלים
 

נסיעה במגה תיירות היא מרשם בטוח לחוויה מרגשת ומרתקת אבל הפעם "מגה נוסעים בטוח" הוא גם שמו של שירות המאפשר לכל נוסע לשנות את מועד נסיעתו ללא דמי שינוי או לבטל את נסיעתו תמורת דמי ביטול של 150 ₪ בלבד עד 21 יום לפני יציאת הטיול במידה ויחולו שינויים במדיניות לגבי מדינת הביקור מזו שהייתה נהוגה ביום ההרשמה.

אנו ערים לחוסר הוודאות הקיים גם כיום לגבי נושא ההשתלטות על המגפה במדינות שונות,  רמת התחלואה, הנחיות בידוד, איסורי כניסה, הפסקת טיסות וסגירת השמיים ומה לא??
אנו ערים לשאלה שכל נוסע שואל את עצמו-
מה יקרה לי ולכספי במידה ויחולו מגבלות שלא מאפשרות את הנסיעה או מטילות מגבלות לא סבירות מבחינתי (כמו בידוד בבית או במלונית) בהלוך או בחזור . ומתי אקבל אם בכלל החזרים כספיים לאור מה ששמעתי על כספים שתקועים בחברות תעופה או אצל ספקים בחו"ל..
שאלות נכונות ומוצדקות  ואלו תשובותינו הברורות והפשוטות. ללא פלפולים ואותיות קטנות.

1-הרשמה לטיולים מאורגנים למשפחות ולקהל הרחב
במועד ההרשמה ישולמו למגה 100$ לנוסע בלבד. 
יתרת התשלום תשולם עד 30 יום לפני מועד היציאה ב-3 תשלומים שקליים  שוים 
הראשון לפני מועד היציאה ושניים לאחר מועד היציאה.

2- אם בעד 21 ימים לפני היציאה קרו אחד מהדברים הבאים- 
מדינת היעד הפכה אדומה או החליטה לחייב ישראלים בבידוד עם ההגעה 
מדינת ישראל החליטה על בידוד לחוזרים מיעדי הטיול בבית או במלונית
 נסגרו השמיים לטיסות אל היעד או ממנו ע"י הרשויות בארץ או במדינת היעד.
בקרות אחד או יותר מהמקרים המתוארים יוכל הנוסע לשנות את מועד טיולו או לבטל את הרשמתו ואז יקבל הנוסע את כל כספו בחזרה בתוך 30 יום מיום הביטול  למעט דמי טיפול בסך  150 ₪ לנוסע שיקוזזו מההחזר.

3- ומה בטיול עצמו
1-  מלווה הקבוצה יישא תעודת מתחסן
2- בתי המלון בהם ילונו הקבוצות-מורשים לפעול על פי תקנות ותווי בריאות של מדינתם.
3- מספר הנוסעים באוטובוס יעמוד בהנחיות מדינות היעד.
4- נפעל על פי ההנחיות בנוגע לריחוק חברתי ועטיית מסיכות בכל מדינה על פי הנחיותיה.
5- כל משתתפי הטיול מעל גיל 16 יהיו חייבים להציג במועד הרשמתם תעודת מתחסן או מחלים.